Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the koko-analytics domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /hum/web/sitestest.hum.uu.nl/htdocs/wp-includes/functions.php on line 6114

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the formidable domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /hum/web/sitestest.hum.uu.nl/htdocs/wp-includes/functions.php on line 6114
Op weg naar Weerbaarheid in Lezen (WiL) | Wat is het doel van dit onderzoek?

Op weg naar Weerbaarheid in Lezen (WiL)

Wat is het doel van dit onderzoek?

Dit onderzoek gaat over de leesontwikkeling van kinderen uit groep 5, 6 en 7. Goed leren lezen en spellen zijn essentiële vaardigheden om mee te kunnen komen in onze samenleving. Via lezen en spellen kan je informatie tot je nemen en uitwisselen met anderen. Kinderen die problemen ervaren met het leren lezen en spellen hebben een extra uitdaging op dit gebied.

In dit onderzoek vergelijken we normale lezers met kinderen met ernstige en hardnekkige problemen in het lezen en/of spellen van woorden (dyslexie) en kinderen met een verhoogd risico op lees- en/of spellingproblemen, bijvoorbeeld door een familierisico of een taalstoornis. We willen graag te weten komen welke vaardigheden en omstandigheden bijdragen aan de veerkracht van deze kinderen en mogelijk bijdragen aan het voorkomen of onnodig voortduren van ernstige lees- en/of spellingproblemen.